Heikki Kariluoma Pian lurahtaa!

Näin tehdään maailman paras koulutusjärjestelmä ja korjataan tämänhetkiset viat

Hei! Tällä kertaa ajattelin pohjustaa maamme koulutusjärjestelmän tulevaisuuden muutoksen vedoten filosofiaani, jonka tämänhetkisiin periaatteisiin voit tutustua halutessasi tästä:

http://heikkikariluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/260702-paivitettyja-ajat...

Tällä hetkellä meillä on todella jälkeenjäänyt koulutusjärjestelmä suomessa, joka ei tuota produktiivisuutta niin hyvin kuin se voisi. Syitä tähän ovat:

A) Turha ideologian peittämä jargon

(Lue yllä oleva linkki niin ymmärrät, miksi ideologia, tieteellis-objektiivinen ja uskonnollinen dogma ovat filosofiani myötä merkityksettömiä)

B) Liian jäykät koulutusrakenteet, jotka eivät vastaa nuorten älyllistä potentiaalia: Kurssit itsestäänselviä ja kaavamaisia, professorit eivät ole intohimoisesti mukana eivätkä käytä täyttä älyllistä kapasiteettiaan luentorakenteiden kaavamaisuuden takia

Filosofiani uudelleenmuotoilee järjen ja ajattelun, ja se tekee niistä välineitä, joilla tehdä hyvää, sillä pyrkimys hyvään on ainoa asia, mikä on totta.

Tämän takia tulevaisuuden koulutusjärjestelmän hierarkian tulisi muodostua näin:

 

                                                                          Rakkaus ja pyrkimys hyvään

                                                                                                  |

                                                     Produktiivisuus, Positiivinen pääoma ja progressio osoittajina siitä, mikä on hyvää                                                       (Filosofinen linssini: Lue ylläoleva linkki)

                                                                                                  |

                                                              Korkein totuus/Aurinkototuus/Todellinen totuus tästä maailmasta:

                                                                     Taide, uskomukset, myytit, mythologiat

                                                                                                    |

                                                                                             Luovuus

                                                                                                   |

                                                                                               Järki

                                                                                                    |

                                                                                                Ajattelu

                                                                                                     | 

                                                                                                   Tiede

                                                                                                       |

                                                                                                      Tieteellis-objektivismi

                                                                                                                |

                                                                                                           Tieteen konsensus

                                                                                                                      |

                                                                                                                    Johtajuus

                                                                                                                          |

                                                                                                                  Altruismi ja progressio

                                                                                                                     |

                                                                                                               Politiikka

                                                                                                                     |

                                                                                                                  Yhteiskunta

                                                                                                                           |

                                                                                                                      organisaatiot

                                                                                                                                   |

                                                                                                                                 Ryhmät

                                                                                                                                         | 

                                                                                                                                      Yksilö

 

Tulevaisuuden filosofit opetetaan mikromanageroimaan tätä koko häkkyrää. Heille annetaan myös oikeus erikoistua halutessaan johonkin. Niin myös tulevaisuuden johtajille, ja halutessaan muillekin.

Luin Elina Lepomäen esityksen uusista oppiaineista ja allekirjoitan sen ihan hyvin. Tarvitsee vielä hienosäätöä, niin kuin tämäkin, mutta hyvällä mallilla näyttää olevan.

Voitte plagioida, tehdä halutessanne tarvittavat muutokset, ottaa minuun yhteyttä (heikki.kariluoma@gmail.com) tai mitä tahansa, jos tarve on. 

Suurin päivitys tässä mallissa on se, että ideologiat korvataan Altruismilla ja progressiolla ja produktiivisuudella:

Jokaiselle jotakin. Nykyäänkin enemmän vasemmalle kääntyneet suosivat jo ihmisoikeuksia vaikuttamisen muotona enemmän ideologian sijaan, ja se on mielestäni parempi vaihtoehto. Oikeistolaiset hoitavat enemmänkin sitten talouden kautta asioita. 

Traditionalistisille koville aloille korostetaan enemmän progressiota ja produktiivisuutta johtamiskysymyksissä. Korostetaan nykyisen oikeiston ylläpitämän perinteisen elämäntavan tärkeyttä yhteiskunnalle, sillä ilman sitä yhteiskunta romahtaa.

Liberaaleille ja humaaneille aloille korostetaan altruismia, hyväntekeväisyyttä ja myötätuntoa.

Eksentrikoille annetaan vapaus olla eksentrikkoja, kunhan tuotteliaisuus korostuu. 

 

Konkreettisia toimia, miten yliopisto lähtee tätä kohti:                

1. Kaikki professorit alkavat videoimaan luentonsa ja laittamaan diansa nettiin kaikille saataviksi, ilmaiseksi, jollekin valtion hyväksymälle sivustolle. Vähentää ideologista dogmaa yli 70%, kun kaikki näkevät mitä on tarjolla. 

2. Yliopistot koostavat erilaisista aloista ns. paketteja, joissa koostuu koko elämän aikana tarvittava kirjallisuus. Yksilön vapaus ja vastuu.  

3. Korostetaan koko elämän aikana oppimista ja tarjotaan yllä oleva häkkyrä kokonaisuudessaan tietyssä viitekehyksessä muotoillusti

4. Tehdään luentopakoista valinnaista: Käytetään internettiä uutena versiona kirjapainotaidosta.

5. Annetaan professoreille "häkkyräni" avulla täysi potentiaali puhua oikeasti sitä, mitä he tahtoisivat, turhan ylhäältä tulevan järjestelmän sijaan. 

6. Opetetaan koko häkkyrä alusta alkaen, ja annetaan täysi potentiaali opiskelijoille: Ainesidonnaisesti (esim. lepomäen malli) vanhat tieteen konsensuksen aineet vaikuttavat edelleen.

7. Kirjallisuusopinnoissa opetetaan koko "Elämän aikana tarvittavan kirjallisuuden paketti"

8. Elektroninen lisäsisältö internetissä (elämän aikana tarvittava kirjallisuus, yksittäisten professorien suositukset/neuvot produktiivisen elämän aikaansaamiseksi)

9. Ideavallankumous (häkkyräni ja filosofiani suhde älykkäisiin yksilöihin)

 

Mitä myös tarvitaan?   

Tarvitaan Akateeminen elin, jonka tarkoitus on: 

1. Tutkia pelkästään sitä, mitä duunarit/vähäosaiset/syrjityt/sairaat/yhteiskunnan ulkopuolella olevat kokevat

2. Puhua heidän suullaan valtarakenteille ja keskittyä vain heihin, omasta akateemisesta asemasta huolimatta.

3. Aiheuttaa näkyvä vipuvarsiasema yhteiskunnallisesti, jos keski- tai ylemmän keskiluokan ja duunareiden/edellä mainittujen välit menevät huonoiksi, niin kuin tällä hetkellä. Meillä ei ole tässä yhteiskunnassa varaa katsella sitä, että duunarit/edellä mainitut kokevat olonsa ulkopuolisiksi.

4. Opettaa yksilöitä ajattelemaan suoraan kaiken vähäosaisen näkökulmasta, esim. kysymys:

"Ottaako tämä toiminta huomioon kaikki olemassaolon tasot"

                                             

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset